3 Şubat 2015

Aysu ile Paris-Yolculuk Halleri

Rüya gibiydi denir ya... Evet bizde anne kız olarak 3 günlük bir Paris rüyasına gittik, geldik bile... Epeydir eşime diyordum bizi Aysu ile Paris'e gönder, bir bilet ayarla diye... O da sonunda dayanamadı sömestr tatili için Aysu ve bana Paris için uçak biletimizi aldı.... Biletler tamam ise kalacağımız yere geldi sıra... Anne kız gidince biraz daha özenli araştırdık... Place d'Italie'de İbis otel çok hoşumuza gitti... Hem bulunduğu meydan nezihti hem metroya çok yakındı... Hatta karşısında büyük bir avm vardı... Zaten Paris'in metro ulaşımını çok severim... Köstebek deliği gibi diyorum hep... Bir de aktarmaların ücretsiz olması süper bişey...


Neyse gelelim gezimize... Sabah 7:45 uçağı ile gidecektik... Bir gün öncesi Aslı'yı ananede bıraktık... Aysu'yu da eve giderken arabada erkenden uyuttum ki sabah erken kalkması sıkıntı olmasın...  Sabah 5:30 gibi kuzumu da uyandırdım 6'da evden çıktık... Babamız bizi havaalanına bıraktı... Aksilik bu ya bavulun çek çek kısmı kırılmaz mı arabadan inince... :( İşte tek sıkıntımız da bu olur inşallah diyerek devam ettik ki öyle de oldu:) , kontrolden geçtik.... THY kontuarına geldik, uçuş kartımızı alıp o çekçeki olmayan bavulumuzu verip kurtulduk...
 
 
Aysu'nun uçak ile ilk yurt dışı seyahati olunca duty free'ler ona alışveriş merkezi gibi geldi :) Tabii benim kızım bişeyler istemeden durur mu..?
 
 
 
Ve artık uçaktayız tabii ki cam kenarına kendisi geçti...
 
 
Ama uçak havalanır havalanmaz  biraz çizgi film izledi ve hemen uykuya daldı...
 
 
Zaten bulutların üzerindeyiz göreceği bişey yok uyusun ki gün içinde gezimizde yorgun düşmesin diye hiç uyandırmadım hatta kahvaltısını aldım inmeye yakın uyanınca verdim...
 
 
Paris'e 3. gidişim olabilir ama hiç uçak ile Paris'e inmemiştim... Havalimanı merkez arası ulaşımını bilmiyordum çünkü daha önce hep araba ile Paris'e giriş yapmıştım. Ama eşim bir tanedir bana harika bir rota hazırlamış; ister otobüs ister trenle merkeze nasıl gideceğimi yazmıştı... Belki size de yardımcı olur diye yazayım ben... Ben Charles de Gaulle havalimanına indim... 3 tane terminal var ve THY genelde terminal 1'e iniyor... Terminal 3'ten otobüs ve trenler kalkıyor... Ve terminaller arasında ücretsiz  shuttle servisler var (bizdeki tramvaylara benzer)... Otobüs olarak 350 ve 351 otelin bulunduğu meydana kadar aktarma ile gidebileceğim hatlardı...  350 Gare de l'Est'e kadar 351 ise Nation metro istasyonuna kadar gidiyor... Benim gideceğim Place d'Italie metro istasyonuna da buradan aktarma yapabiliyoruz.. Otobüse 3 tane metro bileti ile biniliyor... Duraktan 10'lu bilet satın aldım ve bu bana 3 gün için yetti... Büyükler için 14,05 Euro; çocuklar için de 7,15 Euro... 4 yaşından büyük çocuklarda bilet zorunluluğu var :)
 
Her iki ulaşımı da merak edip paylaşmak istediğimden merkeze otobüs ile gitmeyi, havalimanına da tren ile gelmeyi tercih ettim...
 
İlk gelen otobüse atladık (351 ile Nation durağına giden denk geldi)... Oradan da 6 numaralı metroyla otele kadar geldim... Otobüs+metro ile 1,5 saati buldu otele gelişim... Dönüş için fazla vaktiniz yoksa otobüs tercih etmeseniz iyi olur. Vaktinizi yollarda harcamayın derim...
Hemen chek-in'imiz yaptık, eşyalarımızı bırakıp kendimizi Paris'in sokaklarına attık...
 

Bir de otelden havalimanına gidişimizden bahsetmek isterim... Dönüş planladığım ve istediğim gibi tren ile gerçekleşti... Bulunduğumuz meydandan 5 numaralı metro hattı ile Gare du Nord'ta RER B'ye havalimanı hattına geçtik... Trenle biraz daha kısa gibi sürdü... Otelden toplamda 45 dakikada havalimanına vardık...

Bu arada küçük bir ayrıntıyı paylaşmak istiyorum... Metrodan RER yani trene aktarmalar ücretsiz oluyor... Yani tek metro bileti ile havalimanı ya da Disneyland'a gidebiliyorsunuz... Ama ilk olarak trene binecekseniz metro biletleri geçerli değil ve biraz daha pahalı :))) Mesela Disneyland dönüşü benim için 7;  Aysu için de 4 Euro ödedim... Ama giderken metrodan sonra RER geçişine ücret ödemedik...

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İnşallah canım Ben yazıyorum Sen not et en.kisa zamanda planla. Opucukler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...