27 Temmuz 2012

Bulgaristan Günlüğü

BG'den geleli bir ay oldu yani bu post bir ay gecikmeli yazılmış oluyor... ama malum tatildeyiz nasıl tatilse...e ben de bilgisayar başına sık sık geçemiyorum. geçsem de eczane işleri için geçiyorum... sizin postları da telefondan takip edip bazen zar zor yorum bırakıyorum :))) hadi bol fotoğraflı bir BG postu gelsin bakalım...


Kuzenim'in düğünü için gittiğimiz Bulgaristan'da  10 günlük bir vakit geçirdik. Bu Aysu'nun ikinci gidişi , e Aslı'nın da ilk :) Varna'nın bir köyünde dayımların evi... Yeşillikler içinde huzurlu bir yer... kahvaltımızı, akşam yemeğimizi bu şekilde hep bahçede yaptık...



Bizim kendi evimiz de bu köyün kasabasında. Bizim evde de halam kalıyor.. Biz gittikçe çoluk çocuk da var diye dayımda kalıyoruz... Ama bu gidişimde bir tuhaf oldu... anneannemi geçtiğimiz doğum günümde kaybetmiştik... ve bu onun vefatından sonraki ilk gidişim. artık anneannemin olmaması bir hüzün verdi haliyle... Bir de Aksel gelin oldu o da artık o evde yok... ama evde dört çocuk ile gürültülü bir ev olduk... Biri salıncağa biner, öteki ben binicem der, Aslı bir yandan acıkır ağlar... Tam curcuna...


ben daha öne de yazdığım gibi gider gitmez akşamı hemen İstanbul'a dönmek zorunda kaldım... Ertesi akşam da eşim, ailesi ve ben yine Bulgaristan'a gittik... yani ben 2 günde 3kez yollardaydım :(( eşimle gidişimizde annemler de çocukları alıp Varna'da buluştuk, hemen kızların pasaport işlemlerini hallettik...eşimin de oturum izni için gereken evrakları hallettik yani biraz koşturmacalı bir gündü...

ertesi gün yani cumartesi eşim-ben kızlar anneler babalar bir de Furkan iki araba halinde biraz geziye ayırdık...Önce Balçık'ta bulunan botanik parkı gezdik... içinde şelale , çeşit çeşit gül bahçeleri bulunduran bir yer.. daha gezilecek yerler de vardı ama biz bir kısmını başka zaman da gelir gezeriz diye yarıda bıraktık...







daha sonra Varna'nın sayılı turistik yerlerden biri olan Zlatni Pyasatse'ye (Altın Kum) gittik. Dönme dolaba binip yukarıdan birkaç kare fotoğrafladık...


akşam yemeği için de Varna merkezde bir mola verdik... yemekten sonra da dondurmamızı yedik... burada dondurmalar görüldüğü gibi külaha doldurulup sonra tartmak için tartıya konuyor... öyle 2 top 3 top değil...


eve dönünce de ertesi gün yani pazar günü Aksel'in düğünü için son hazırlıklarımızı yaptık...
pazartesi de rotamız Şumen'di... Daha önce birkaç kez gelmiş olmama rağmen bunlar 10 yaşına kadar olan dönemdeydi.. yani şehri pek hatırlamıyordum... ben de şehri biraz tanımış oldum... çok da vakit geçirmedik. genel bir şehir turu ve eve dönüş.. çünkü eşim ve ailesi Türkiye'ye döneceklerdi...



Salı günü bu kez annem-babam, kuzenimin eşi Sevginar, Furkan, Neşe, Aysu, Aslı yani dört büyük dört küçük Verna'ya gittik... Kızların hazır olan pasaportlarını teslim almaya... Biraz da şehir turu... Varna'da en sevdiğim yer Morska Gradina'da tur attık... orda babamın kuzenleri Bahtişen abla-Selfinas abla ve kızı Stela ile buluştuk... oyun parkında çocuklar eğlenirken biz de kahvelerimizi içtik...







Ve Aysu'nun verdiği şımarık pozlar...



Varna dönüşü açmakta olan ayçiçeklerini fotoğraflamasam olmazdı...





akşamında babam için sürpriz doğum günü kutlaması...



Bu arada Aslı ile Neşe'yi birbirine çok benzetiyorum sizce...



Yine bir gün Varna'ya Bahtişen ablaya gittik.. evinin manzarası gerçekten çok güzel...


ve son günümüzde Aysu bir dondurma kaçamağı yaptı... eve gelince de evde havuz keyfi :))


Aksel teyzemizle fotoğraf çekilmezsek olmaz dimi???


Bir de Sevginer teyzemizle...


Bunlar da yengemin bahçesinin güzel çiçekleri...


güzel bir hafta sonu olsun hepimize......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...